• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary navigation
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Social marketing communicatie

  • Start
  • Spreker
  • In de media
  • Blog
  • Contact
  • Over
  • Wat professionals zeggen
  • Agenda

Je nieuwe dienst ontwerpen, hoe dan? – de architect

Door: Hennie Tibben Reageer 19 april 2016

Bijgewerkt op: 26 maart, 201911:15 am

“Our struggle for global sustainability will be won or lost in cities”
Ban Ki-moon, Secretary-General UN.

Ineens moét ik er naar toe: Innovation Expo met 200 Sustainable Urban Delta projecten en nog veel meer bedenkers.

“VOL. Registreren niet meer mogelijk”. Maar ik ben niet te stoppen. En krijg last minute een perskaart.

Die middag raak ik verzeild in een ‘keukenstand’. Normaal loop ik daar met een grote boog omheen. Maar dit was anders…

Hét heeft precies dat wat nodig is.  

Je denkt: hoe is het mogelijk dat dit er kennelijk nog niet is?
Maar ook: hoe zal de gevestigde orde reageren?

Je dienst ONTWERPEN

  • welke 3 basiselementen moet je ontwerp – markttechnisch – in zich hebben?
  • voor wie ontwerp je eigenlijk? Weet je dat zeker?

Een praktijkvoorbeeld en de vertaalslag naar jou

(ik ga nu POR-ren met wat info uit de brochure)

Probleem: miljoenen vierkante meters leegstaande kantoorpanden en anderzijds groeiend tekort aan betaalbare woonruimte (huidige situatie).

Groot misverstand: er is veel tijd, geld en organisatie nodig om van een bestaand gebouw een comfortabele en betaalbare woonruimte te maken. Denk aan verschillende marktpartijen, gebouwaanpassingen, procedures, regelgeving.

Oplossing:
 een plug & play keuken- en douche combinatie. Past in verplaatsbare toestand door elke standaard deur en in elke standaard lift. Heeft flexibele aansluitingen op water en elektra.

Resultaat: leegstaande gebouwen snel en makkelijk te gebruiken als woonruimte tegen zo laag mogelijke kosten (gewenste situatie).

Ik stel je voor aan CITY KIT en Maarten Meester de architect.
dienst ontwerpen architectIk zie een ‘mooi minimalistische’ keuken en douche (rechts, buiten beeld). Improvisatiekracht. Flexibel. Lekker.

Ook zie ik een bedrijfskolom opdoemen. Wie heeft er – naast de maatschappij – vooral last van de huidige situatie? En wie heeft er juist baat bij om alles bij het oude te houden?

Het doet me ook denken aan: “in de uithoeken van het marktsysteem ontdekken mensen nieuwe vormen van eigendom, lenen en zakendoen”. Gelezen op de achterflap van Postkapitalisme van Mark Mason.

Terug naar jou…

Je dienst ontwerpen, voor WIE?

  • voor jezelf. Omdat je dan regelt dat je a). vooral kunt doen waar je goed in bent en dat ook nog eens op je eigen voorwaarden én b). je inzet voor een groter geheel. Daar leven de meeste mensen lang en gelukkig van:)
  • voor anderen. Je gaat inzoomen: voor wie vooral? Maak bijv. een stakeholderanalyse zodat je de belanghebbenden en sterkste krachten ziet (partijen, motivaties/problemen, geldstromen).

Je invalshoek of perspectief veranderen – voor WIE? – kan dé opening en doorbraak geven.

Zo kan je beste klant ineens iemand anders en héél open zijn.

Die middag op de Innovation Expo kreeg ik een een flinke dosis inspiratie.

Voor CITY KIT is een octrooi aangevraagd. Ik hoop dat het een groot succes wordt. En dat de taart goed wordt verdeeld, met een royaal stuk voor de bedenker.

Wat ga jij ontwerpen, doorontwikkelen?

Hoe maak je jouw dienst plug & play?

Voor je beste klanten, jezelf?

Laat los dat ’t 100% NIEUW moet zijn. Hét zit ‘m in de vernieuwde combinatie en uitvoering.

Als eigentijdse ondernemer doe je dit radicaal anders dan je vakbroeders. Met service design. Heb je geen idee? Ik wel: bel of mail me!

 

Reageer

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Contact:

contact@hennietibben.nl
Bellen: 06 513 78 560

Zoeken:

Tips en inspiratie over:

  • Aanbod: service design (25)
    • Assortiment (5)
    • Gratis weggever (3)
    • Koopbezwaren (1)
    • Prijs (6)
  • Hennie's Tiny house (31)
  • In de media (18)
  • Online marketing (18)
    • E-mailmarketing, Nieuwsbrief (5)
    • Website (13)
  • Professional én ondernemer – mindset en dilemma's (57)
  • Richting kiezen (45)
    • Personal navigator (27)
    • Sweet spot, niche (15)
  • Social selling (4)
    • Social media (3)
  • Tools (49)
    • Geld: administratie (3)
    • Inbox (6)
    • Locatie: IRL en online (2)
    • Productiviteit (24)
    • Tijd: ideale werkweek (12)
  • Webinar, workshop (verleden) (2)

Nieuwe artikelen

  • Hennie Tiny House – cover en interview Margriet special
  • Hennie Tiny House – boek Klein Wonen / Small Homes, The making of BouwEXPO Tiny Housing in Almere
  • Hennie Tiny House – interview Omroep Flevoland: waarom ga je in een tiny house wonen?
  • Hennie gehuldigd als Prachtige Poortenaar 2018 – Almere Deze Week
  • Hennie Tiny House in BinnensteBuiten van KRO-NCRV op NPO 2

Nieuwe reacties

  • Henk van de Leur: Geachte Hennie Tibben, Vandaag las ik in de krant een artikel over de Reality Check, Dus kroop deze...
  • Ivan: Ik heb je blog over het tiny house met veel belangstelling gelezen. Je geeft een hoop informatie m.b.t. grond...
  • Natalie: Wat een verfrissend initiatief die tiny houses. Wanneer je ooit langdurig met de rugzak onderweg bent...
  • Bartje: Kun je ook een plugin aanraden die specifiek past bij de Mobile First website ontwikkeling?
  • Peter: Wat zijn de kosten van zo’n Pop-up ? ervaring mee

Nu populair

Footer

Contact

Voorwaarden, privacy, auteursrecht

Let’s connect:

  • E-mail
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
Om deze website goed te laten werken, te optimaliseren en content van social media te kunnen tonen worden cookies geplaatst. Lees verder: Voorwaarden en privacy

Copyright © 2023 Hennie Tibben · Log in