• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary navigation
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Social marketing communicatie

  • Start
  • Spreker
  • In de media
  • Blog
  • Contact
  • Over
  • Wat professionals zeggen
  • Agenda

voor iedereen die bang is NIET leuk te zijn

Door: Hennie Tibben 3 Reacties 26 juni 2012

Bijgewerkt op: 10 januari, 20181:43 pm

Vind jij me leuk? “Om 50.000 lezers te bereiken, moet je bekend zijn bij 1.000.000 en ‘actively disliked’ door 20.000”. Deze tekst uitspraak slingerde Alain de Botton de wereld in.

Ik moest grijnzen. Zelf word ik wel eens tureluurs van de verfacebooking van de wereld met like en leuk smeekbedes. Maar het is ook gewoon wat mensen nu eenmaal doen: leuk of niet leuk vinden.

“… heeft zich afgemeld voor je nieuwsbrief”, “Je bent best wel duur”, “Ik kan me jou niet meer zo goed herinneren”. Het zijn zomaar wat reacties die er op je af kunnen komen als je van je laat horen, zien of lezen.

Als je niet uitkijkt dan laat je het de volgende keer. Je kijkt wel uit. Je angst komt vooral op als je keuzes maakt en je uitspreekt. Wat zullen ‘ze’ ervan denken, vinden?

Je besluit minder risico’s te nemen.

Je bedenkt dat je maar beter kunt mikken op de grote gemene deler en alle opties open kunt houden. Je kiest niet voor je favoriete klant en werk, je dobbert als een bad-eend op de golven van anderen en met de wind mee.

Je biedt steeds minder aan, gaat niet meer in gesprek of stuurt nog nauwelijks een e-mail of nieuwsbrief de digitale deur uit.

Door risico’s te mijden neem je als zelfstandige juist een catastrofaal risico:

  • doordat je je niet of minder uitspreekt, weten mensen niet wat ze aan je hebben, ben je niet uitnodigend en stoot je zelfs af. Klop jij op belangrijke momenten graag aan bij een allesdoener, grijze muis of aarzelende winkelier?
  • omdat je te druk bezig blijft met ‘denken wat anderen wel niet zullen denken’ kom je er niet eens achter wát ‘ze’ denken of vinden van jou of je dienst. Je geeft je dienst niet eens de kans om het werkelijke daglicht te zien en van betekenis te zijn voor anderen.
  • je wilt vast klanten die jou en je diensten graag mogen. Volgers, vrienden en fans. Fans zijn de beste natuurlijke promotors die je maar kunt treffen, zij gaan 100% voor jou. De enige manier om fans te krijgen, is om te accepteren dat je ook vijanden hebt. Om maar eens even twee uitersten te noemen 😉

Als ondernemend mens neem je geen risico maar ga je je afwijzingsangst aan. Elke dag een beetje, soms wat meer en altijd kom je een stap verder. Want elke NEE! brengt je dichterbij een 100% JA!

Ik lees je reactie graag! (klik op reactie en scroll naar beneden)

Dit artikel verscheen ook op NUzakelijk.nl Ondernemersblog (10-7-2012)

3 Reacties

Lees Interacties

Reacties

  1. heidi zegt

    26 juni 2012 om 9:24 am

    Zeer herkenbaar: dat alles nog even moet in deze laatste week van juni. Nadat ik gisteren hopeloos achter de feiten aanliep in mijn to-do list, gooi ik het vandaag over een andere boeg.
    En door jouw tekst geïnspireerd schrijf ik vandaag in één ruk dat voorstel af wat nu echt de deur uit moet! Doen is het woord van de dag!

    Beantwoorden
  2. Annelies zegt

    26 juni 2012 om 1:15 pm

    Haha
    Dit artikel is raak en voor mij 100% ja! Erg leuk.

    Beantwoorden
  3. Hennie zegt

    2 juli 2012 om 5:42 pm

    @Heidi @Annelies goed te lezen:) doen doen denken doen doen!

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Contact:

contact@hennietibben.nl
Bellen: 06 513 78 560

Zoeken:

Tips en inspiratie over:

  • Aanbod: service design (25)
    • Assortiment (5)
    • Gratis weggever (3)
    • Koopbezwaren (1)
    • Prijs (6)
  • Hennie's Tiny house (31)
  • In de media (18)
  • Online marketing (18)
    • E-mailmarketing, Nieuwsbrief (5)
    • Website (13)
  • Professional én ondernemer – mindset en dilemma's (57)
  • Richting kiezen (45)
    • Personal navigator (27)
    • Sweet spot, niche (15)
  • Social selling (4)
    • Social media (3)
  • Tools (49)
    • Geld: administratie (3)
    • Inbox (6)
    • Locatie: IRL en online (2)
    • Productiviteit (24)
    • Tijd: ideale werkweek (12)
  • Webinar, workshop (verleden) (2)

Nieuwe artikelen

  • Hennie Tiny House – cover en interview Margriet special
  • Hennie Tiny House – boek Klein Wonen / Small Homes, The making of BouwEXPO Tiny Housing in Almere
  • Hennie Tiny House – interview Omroep Flevoland: waarom ga je in een tiny house wonen?
  • Hennie gehuldigd als Prachtige Poortenaar 2018 – Almere Deze Week
  • Hennie Tiny House in BinnensteBuiten van KRO-NCRV op NPO 2

Nieuwe reacties

  • Henk van de Leur: Geachte Hennie Tibben, Vandaag las ik in de krant een artikel over de Reality Check, Dus kroop deze...
  • Ivan: Ik heb je blog over het tiny house met veel belangstelling gelezen. Je geeft een hoop informatie m.b.t. grond...
  • Natalie: Wat een verfrissend initiatief die tiny houses. Wanneer je ooit langdurig met de rugzak onderweg bent...
  • Bartje: Kun je ook een plugin aanraden die specifiek past bij de Mobile First website ontwikkeling?
  • Peter: Wat zijn de kosten van zo’n Pop-up ? ervaring mee

Nu populair

Footer

Contact

Voorwaarden, privacy, auteursrecht

Let’s connect:

  • E-mail
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
Om deze website goed te laten werken, te optimaliseren en content van social media te kunnen tonen worden cookies geplaatst. Lees verder: Voorwaarden en privacy

Copyright © 2023 Hennie Tibben · Log in