• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary navigation
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Social marketing communicatie

  • Start
  • Spreker
  • In de media
  • Blog
  • Contact
  • Over
  • Wat professionals zeggen
  • Agenda

Hoe weet je of je gratis weggever ’t goed doet?

Door: Hennie Tibben 3 Reacties 16 mei 2015

Bijgewerkt op: 1 juni, 20174:11 pm

Gratis weggeven doe je 100% expres. Het is alleen wel een kunst op zich. Want strooien, dat kan altijd.

Misschien heb je al een gratis weggever of meerdere. Of sta je op ’t punt er (weer) eentje te maken of verbouwen.

Maar hoe weet je nu

  • of verbouwen nodig is?
  • of je beter kunt investeren in het promoten van je weggever?

Wat zijn de bewijzen dat je gratis weggever ’t op zich al goed doet?

Bewijs 1: je deelt ‘m graag en vaak!

Je hebt er veel plezier in om je gratis weggever te promoten. Waar je ook bent. Online. In Real Life.

De inhoud en vorm past in ieder geval bij jou. Als expert. Als mens. Jij komt tot je recht.

De ontvanger leert jou en je dienst kennen. Dat is extra belangrijk voor dienstverleners, want je klant wil iets concreets, tastbaars. Ontdekken of je te vertrouwen bent.

Bewijs 2: je hebt aanloop, webbezoek. Genoeg.

Je negeert je allergie voor cijfers en de overload aan informatie van Google Analytics. Jij weet hoeveel mensen er op je website zijn geweest:

  • bij Google Analytics ga ja naar => rapporten => doelgroep => overzicht. Dan verschijnen de grafiek en aantallen: (unieke) gebruikers, new visitors, returning visitors.

Wat is genoeg bezoek?

Wil je verdienen via YouTube, dan heb je miljoenen views nodig.

Ben je liever bekend, beroemd in je eigen markt? Dan kun je met veel minder bezoekers toe. Die zich – via je gratis weggever – abonneren op je mailinglijst.

Wat zijn genoeg abonnees?

Lees hier hoe groot jouw ideale mailinglijst is.

Bewijs 3: minimaal 1% van je bezoek wordt abonnee

Je wilt converteren, in dit geval van een gebruiker/visitor een abonnee maken. Zo kun je contact houden met mensen die dat zelf ook graag willen.

Neem als vuistregel een conversie van minimaal 1% voor je website. Dus als je 100 gebruikers/visitors per dag hebt => 700 per week, dan krijg je 7 nieuwe abonnees per week.

Teleurgesteld? Dit is waarom je bewijs 1 en 2 eerst moet hebben.

Denk pas aan een conversie van 25-70% als je…

  • kwalitatief ‘hoog’ bezoek hebt
  • EN de pagina waar je bezoek zich kan inschrijven is geoptimaliseerd

Eerst breng je de basis op orde, daarna ga je optimaliseren en je bereik vergroten. Je werkt eerst aan kwaliteit, dan aan kwantiteit.

Jouw gratis weggever doet ’t goed als je bewijs 1, 2 én 3 hebt gehaald.

3 Reacties

Lees Interacties

Reacties

  1. Gertrude Steenbeek (@GJSteenbeek) zegt

    16 mei 2015 om 8:23 pm

    hoe weet je of je gratis weggever ’t goed doet? http://t.co/fbg7Mp0DHG via @hennietibben

    Beantwoorden
  2. @Regressiecoach zegt

    5 juni 2015 om 1:01 pm

    RT @hennietibben: ken je de 1% vuistregel voor je gratis weggever al? http://t.co/9DOL9T1fIV

    Beantwoorden
  3. @MasjaSlootweg zegt

    5 juni 2015 om 2:08 pm

    RT @hennietibben: ken je de 1% vuistregel voor je gratis weggever al? http://t.co/9DOL9T1fIV

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Contact:

contact@hennietibben.nl
Bellen: 06 513 78 560

Zoeken:

Tips en inspiratie over:

  • Aanbod: service design (25)
    • Assortiment (5)
    • Gratis weggever (3)
    • Koopbezwaren (1)
    • Prijs (6)
  • Hennie's Tiny house (31)
  • In de media (18)
  • Online marketing (18)
    • E-mailmarketing, Nieuwsbrief (5)
    • Website (13)
  • Professional én ondernemer – mindset en dilemma's (57)
  • Richting kiezen (45)
    • Personal navigator (27)
    • Sweet spot, niche (15)
  • Social selling (4)
    • Social media (3)
  • Tools (49)
    • Geld: administratie (3)
    • Inbox (6)
    • Locatie: IRL en online (2)
    • Productiviteit (24)
    • Tijd: ideale werkweek (12)
  • Webinar, workshop (verleden) (2)

Nieuwe artikelen

  • Hennie Tiny House – cover en interview Margriet special
  • Hennie Tiny House – boek Klein Wonen / Small Homes, The making of BouwEXPO Tiny Housing in Almere
  • Hennie Tiny House – interview Omroep Flevoland: waarom ga je in een tiny house wonen?
  • Hennie gehuldigd als Prachtige Poortenaar 2018 – Almere Deze Week
  • Hennie Tiny House in BinnensteBuiten van KRO-NCRV op NPO 2

Nieuwe reacties

  • Henk van de Leur: Geachte Hennie Tibben, Vandaag las ik in de krant een artikel over de Reality Check, Dus kroop deze...
  • Ivan: Ik heb je blog over het tiny house met veel belangstelling gelezen. Je geeft een hoop informatie m.b.t. grond...
  • Natalie: Wat een verfrissend initiatief die tiny houses. Wanneer je ooit langdurig met de rugzak onderweg bent...
  • Bartje: Kun je ook een plugin aanraden die specifiek past bij de Mobile First website ontwikkeling?
  • Peter: Wat zijn de kosten van zo’n Pop-up ? ervaring mee

Nu populair

Footer

Contact

Voorwaarden, privacy, auteursrecht

Let’s connect:

  • E-mail
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
Om deze website goed te laten werken, te optimaliseren en content van social media te kunnen tonen worden cookies geplaatst. Lees verder: Voorwaarden en privacy

Copyright © 2023 Hennie Tibben · Log in