• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary navigation
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Social marketing communicatie

  • Start
  • Spreker
  • In de media
  • Blog
  • Contact
  • Over
  • Wat professionals zeggen
  • Agenda

Je klant kiezen, of blijven kniezen

Door: Hennie Tibben 3 Reacties 20 december 2012

Bijgewerkt op: 7 maart, 20174:21 pm

Daar sta ik weer in de GSM-winkel. Het was me nog niet eerder gebeurd, maar nu twee keer in twee weken: het glas van mijn smartphone aan gruzelementen.

De man achter de balie is zeer oplettend. Hij moet bij m’n eerste keer tussen-mijn-regels-door hebben geluisterd. Want bij mijn tweede bezoek in korte tijd vraagt hij aan mij:
“hoe krijg ik meer klanten in mijn winkel?”.

Natuurlijk heb ik daar ideeën over, maar wat weet ik van de GSM-markt? Ik wil hem of mezelf geen leergeld of -tijd laten betalen en beloof hem op zoek te gaan naar een expert. De man heeft me ontzettend geholpen en ik kan makkelijk iets terugdoen. Dacht ik.

Op twitter heb ik bijna 4.000 volgers, daar zitten vast experts of mensen die experts kennen tussen. Toch? Dit werd mijn zaterdagmiddagtweet:

“wie is expert in ‘meer klanten voor (zelfstandige) GSM shop in 030’? Het past niet bij mij en ik wil wel helpen”

Het bericht werd door een paar mensen doorgestuurd. En daar bleef het bij, nog geen expert te zien. Maar ja, het was zaterdag. Op maandagmorgen stuurde ik het bericht nog een keer de wijde tweetwereld in. Ik kreeg bijna spijt.

Ik dacht dat ik een hapklare sales lead aanbood. Maar nu werd ik aan het werk gezet. Ik wilde toch zo graag helpen? 😉

Reactie 1 was rechtstreeks naar mij: “wat bedoel je precies?”.

Reactie 2 was via een andere zeer behulpzame ondernemer en nadat ik zelf telefonisch contact had opgenomen met de mogelijke expert: “ik heb altijd de behoefte om de vraag eerst helder te krijgen alvorens in te schatten of en wat ik eventueel voor iemand kan betekenen”.

OK, ik bood dus helemaal geen hapklaar leadbrokje aan. Ik had de rol van bemiddelaar/makelaar op me genomen en nu werd ik aan het werk gezet. Maar hé, dat is niet mijn bedoeling. Hoe verder?

Ik besloot naar de winkel te gaan en mijn speurtocht neutraal af te ronden door de twee namen en websites door te geven aan de ondernemer. Maar ik bleef er wel even bijstaan toen hij de websites bezocht.

Dit was zijn reactie: “zien er allebei goed uit. Ze zeggen veel. Wel moeilijk om te zeggen. Maar is het aantrekkelijk voor een winkel? Of voor een groot bedrijf?”

Niemand koos voor hem……
Van zijn gezicht was teleurstelling af te lezen.
En hij ging verder met ‘business as usual’.

Kies voor je ideale klant.
Zelfs Juist in een tijd waarin je denkt dat dat luxe is.
Anders tref je elkaar gewoon niet, jij en je klant!

Ik lees je reactie graag!

 

3 Reacties

Lees Interacties

Reacties

  1. @AnnieMassop zegt

    8 januari 2013 om 12:44 pm

    RT @hennietibben: [tibbenblogt] kiezen of kniezen – je klant http://t.co/YrYSVUFG

    Beantwoorden
  2. @MamaMarketing zegt

    15 februari 2013 om 9:20 am

    Waarom jij je op een kleine doelgroep moet richten? Een goed voorbeeld: http://t.co/LbAh3879 #webwinkel #marketingtip via @hennietibben ^D

    Beantwoorden
  3. Hennie Tibben (@hennietibben) zegt

    10 januari 2014 om 5:00 pm

    @MachteldSikkema het artikel is weer online te lezen: http://t.co/N3K0BOcFP3

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Contact:

contact@hennietibben.nl
Bellen: 06 513 78 560

Zoeken:

Tips en inspiratie over:

  • Aanbod: service design (25)
    • Assortiment (5)
    • Gratis weggever (3)
    • Koopbezwaren (1)
    • Prijs (6)
  • Hennie's Tiny house (31)
  • In de media (18)
  • Online marketing (18)
    • E-mailmarketing, Nieuwsbrief (5)
    • Website (13)
  • Professional én ondernemer – mindset en dilemma's (57)
  • Richting kiezen (45)
    • Personal navigator (27)
    • Sweet spot, niche (15)
  • Social selling (4)
    • Social media (3)
  • Tools (49)
    • Geld: administratie (3)
    • Inbox (6)
    • Locatie: IRL en online (2)
    • Productiviteit (24)
    • Tijd: ideale werkweek (12)
  • Webinar, workshop (verleden) (2)

Nieuwe artikelen

  • Hennie Tiny House – cover en interview Margriet special
  • Hennie Tiny House – boek Klein Wonen / Small Homes, The making of BouwEXPO Tiny Housing in Almere
  • Hennie Tiny House – interview Omroep Flevoland: waarom ga je in een tiny house wonen?
  • Hennie gehuldigd als Prachtige Poortenaar 2018 – Almere Deze Week
  • Hennie Tiny House in BinnensteBuiten van KRO-NCRV op NPO 2

Nieuwe reacties

  • Henk van de Leur: Geachte Hennie Tibben, Vandaag las ik in de krant een artikel over de Reality Check, Dus kroop deze...
  • Ivan: Ik heb je blog over het tiny house met veel belangstelling gelezen. Je geeft een hoop informatie m.b.t. grond...
  • Natalie: Wat een verfrissend initiatief die tiny houses. Wanneer je ooit langdurig met de rugzak onderweg bent...
  • Bartje: Kun je ook een plugin aanraden die specifiek past bij de Mobile First website ontwikkeling?
  • Peter: Wat zijn de kosten van zo’n Pop-up ? ervaring mee

Nu populair

Footer

Contact

Voorwaarden, privacy, auteursrecht

Let’s connect:

  • E-mail
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
Om deze website goed te laten werken, te optimaliseren en content van social media te kunnen tonen worden cookies geplaatst. Lees verder: Voorwaarden en privacy

Copyright © 2023 Hennie Tibben · Log in