• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary navigation
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Social marketing communicatie

  • Start
  • Spreker
  • In de media
  • Blog
  • Contact
  • Over
  • Wat professionals zeggen
  • Agenda

waarom wachten?

Door: Hennie Tibben Reageer 9 oktober 2012

Bijgewerkt op: 10 januari, 20181:22 pm

Leven is ook wachten. Van klein wachten op je eetdate tot het grote wachten op geluk, beterschap of succes.

Terwijl zelfstandige professionals ervaren dat ze druk en ongeduldig zijn, zitten ze ook zomaar ongemerkt in de wachtstand en die heeft allerlei vormen.

Wachten op een klant, die maar niet beslist, op komt dagen of betaalt. Of mensen op een wachtlijst hebben staan en daar trots op zijn. Natuurlijk is het prachtig dat je een volle praktijk of  orderportefeuille hebt en niet – uit nood – een klant moet verleiden om alsjeblieft morgen al te komen.

Wachten op reacties en de eerste groene sprietjes die uit de grond komen omdat je iets gezaaid hebt.

Wachten op inspiratie, een teken, een doorbraak zodat je dan echt kunt mailen, bellen, verkopen, genieten.

Of er liggen allemaal acties op jou te wachten. Het zijn er wel 200, dus je bent lekker bezig en blij dat je straks weer iets kunt doorstrepen van deze enorme lijst. Je hebt acties dus je bestaat.

Wachtlijsten en wachtgeld zijn hot topics in de media. En bij de kassa of aan de telefoon wachten staat bovenaan in de ergernissen top 10 van velen. Bijna niemand wil wachten.

Hoe kan het dan dat je jezelf toch in de wacht zet en dat nog wel binnen je eigen bedrijf? Dat je ineens engelengeduld hebt en hoopt dat met dezelfde inspanningen je resultaten binnenkort toch anders zullen zijn?

Omdat je geen echte keuzes maakt. Omdat je denkt dat het een luxe is om kieskeurig te zijn. Omdat je eerst iets zeker wilt weten. Wat het ook is: wachten staat vaak gelijk aan uitstellen en dat is niet het kleine maar het grote wachten.

Hoe kun je jezelf minder in de wacht zetten?

  • pak de regie en maak je eigen plan: wat wil je heel graag met je bedrijf bereiken? Wat ga je vooral doen, voor wie, in welke vorm en tegen welke prijs?
  • misschien maakte je al eens een eigen plan, maar viel het tegen en heb je het weer opgeborgen. Pak je plan er nog eens bij. Was het wel je diepste eigen wens, was je wel precies en scherp genoeg?
  • welke successtrategie en -middelen heb je ingezet en passen deze wel bij jou en je potentiële klant?
  • hoe kon je weten of het onderweg echt wel goed ging? Wat kon je vieren of juist betreuren?
  • was je plan uitdagend genoeg? Veel mensen zetten zichzelf in de wacht door ‘realistisch’ te willen blijven. Hierdoor ga je niet iets wezenlijk anders doen. De realiteit is dan dat je jezelf in de wachtstand zet. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Is dat wat je wilt?

“Redelijke mensen proberen zich aan de werkelijkheid aan te passen. Onredelijke mensen proberen voortdurend de werkelijkheid aan zichzelf aan te passen. Daarom is alle vooruitgang te danken aan onredelijke mensen” – George Bernard Shaw.

Zet jezelf niet in de wacht. Grijp de regie, trek je eigen onredelijke plan en ga vooruit!

Ik lees je reactie graag! (klik op reactie en scroll naar beneden)

Reageer

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Contact:

contact@hennietibben.nl
Bellen: 06 513 78 560

Zoeken:

Tips en inspiratie over:

  • Aanbod: service design (25)
    • Assortiment (5)
    • Gratis weggever (3)
    • Koopbezwaren (1)
    • Prijs (6)
  • Hennie's Tiny house (31)
  • In de media (18)
  • Online marketing (18)
    • E-mailmarketing, Nieuwsbrief (5)
    • Website (13)
  • Professional én ondernemer – mindset en dilemma's (57)
  • Richting kiezen (45)
    • Personal navigator (27)
    • Sweet spot, niche (15)
  • Social selling (4)
    • Social media (3)
  • Tools (49)
    • Geld: administratie (3)
    • Inbox (6)
    • Locatie: IRL en online (2)
    • Productiviteit (24)
    • Tijd: ideale werkweek (12)
  • Webinar, workshop (verleden) (2)

Nieuwe artikelen

  • Hennie Tiny House – cover en interview Margriet special
  • Hennie Tiny House – boek Klein Wonen / Small Homes, The making of BouwEXPO Tiny Housing in Almere
  • Hennie Tiny House – interview Omroep Flevoland: waarom ga je in een tiny house wonen?
  • Hennie gehuldigd als Prachtige Poortenaar 2018 – Almere Deze Week
  • Hennie Tiny House in BinnensteBuiten van KRO-NCRV op NPO 2

Nieuwe reacties

  • Henk van de Leur: Geachte Hennie Tibben, Vandaag las ik in de krant een artikel over de Reality Check, Dus kroop deze...
  • Ivan: Ik heb je blog over het tiny house met veel belangstelling gelezen. Je geeft een hoop informatie m.b.t. grond...
  • Natalie: Wat een verfrissend initiatief die tiny houses. Wanneer je ooit langdurig met de rugzak onderweg bent...
  • Bartje: Kun je ook een plugin aanraden die specifiek past bij de Mobile First website ontwikkeling?
  • Peter: Wat zijn de kosten van zo’n Pop-up ? ervaring mee

Nu populair

Footer

Contact

Voorwaarden, privacy, auteursrecht

Let’s connect:

  • E-mail
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
Om deze website goed te laten werken, te optimaliseren en content van social media te kunnen tonen worden cookies geplaatst. Lees verder: Voorwaarden en privacy

Copyright © 2023 Hennie Tibben · Log in